2011/05/11

Ingen vila ingen ro.

Sliter som ett jävla djur med den jävla läkemedelsfittberäkningen.
Alltså, jag har läst matte A, B och C så jag tycker inte att det borde vara så svårt att förstå. Men författaren till min bok är tydligen en opedagogisk jävel och inte alls som pepparkaks-Lena på gymnasiet.
Bara ett exempel, vissa gånger förkortar hon Internationella Enheter till "IE" och andra gånger till bara "E", alltså i samma övningsuppgift, like wtf?
Jag citerar boken:
"Internationella enheter E/U per ml, för vissa preparat används beteckningen IE respektive IU/per ml"
Det är okej att hon varierar bland olika övningsuppgifter för att man ska lära sig de olika förkortningarna, men INTE i samma uppgift. Det skapar ju BARA förvirring.
Rikspucko 3000.

Såååååååå, nu har jag fått ur mig kvällens aggressioner. Nu ska jag dyka ner i boken igen.
Heipa.

1 kommentar: