2011/05/17

Dag 07 - Vänner

Jag har många vänner, men det finns fyra personer jag tycker bör nämnas i denna text. Så jag tänkte skriva lite om dessa personer.

Den första personen jag tänkte skriva om är Minne, hon är som min syster, fast på lite läskiga sätt. Vi tänker samma saker och säger oftast saker samtidigt. Vi har även blivit misstagna för att vara tvillingar! Ja det är sant, under ett seminarium i Uppsala våren 2009 så frågade vår lärare om vi möjligtvis var tvillingar. Jag skämdes så mycket över den oväntade uppmärksamheten och Minne fick förklara det hela. Många tror att vi varit vänner under många många år, men faktum är att vi började umgås "ordentligt" i Tanzania 2008, innan var vi "bara klasskamrater".
Annars är Minéa en hard working guurrl. Hon har hela 2 extrajobb samtidigt som hon pluggar till samhällsvetare. Vi påbörjade den utbildningen tillsammans, men jag bytte inriktning (som ni kanske vet, höhö). Något Minéa är känd för är att hon går och cyklar långsamt (men det är OKEJ Minne!)och har en tendens att ramla i tid och otid.
Minéa är en supersöt och rolig tjej man gillar att ha runt sig. Hon brukar banna mig lite när jag uttrycker mina elaka tankar, men vi vet alla att hon tänker samma sak som jag ;)
På min mobil heter hon Minne BFF, just för att vi kommer vara Best Friends Forever :)

Den andre personen jag tänkte skriva om är min My. My och jag träffades redan i sjuan då vi gick i samma mattegrupp, och på den vägen är det! Under gymnasiet gick vi på olika skolor i olika städer och vi gled ifrån lite. Men det sägs ju att riktiga vänner kan vara ifrån varandra i flera år, men när de ses igen så är allt som vanligt. Och så är det med Mysisen :)
My jobbar för tillfället på att skapa en liten bäbis som jag kan få komma och gosa med. Och även här så är My som en syster till mig, för jag känner samma glädje för henne och Jonathan över bäbisen som jag gjort med mina riktiga systrar.
Hon är, jag citerar "en person som man känner sig trygg med", och det gör man verkligen. Till exempel så har det hänt att jag lyckats hamna i konflikter som My fått rädda mig ur. Hrm, men det har vi väl glömt bort vid det här laget eller hur? ;)
My är en av de vackraste personerna jag känner, och har ett hjärta av guld.

På min mobil heter hon Mysisen, just för att hon är en liten mysis.


Den tredje personen jag tänkte skriva om är en person som jag träffar nästan dagligen. Canills, som jag kallar henne. Vi träffades under den andra dagen av introduktionsdagarna i skolan på sjuksköterskeutbildningen, och sen dess är hon fast med mig och Eriki, mwahaha!
Camilla är en av de lugnaste personerna jag mött, i positiv bemärkelse, och även en av de klokaste. Det beror på att hon alltid tar sig tid och tänka innan hon talar, till skillnad från mig.
Det är alltid Canills jag hör av mig till när jag har problem, ibland kanske lite för ofta. Hon har även en livsstil som jag beundrar och en dag hoppas kunna ha.

Den fjärde, och sista men absolut inte den minsta personen är Eriki. Eriki är en av de gladaste och pengagalnaste personerna jag mött, alltid positiv och pratig. :) Hon och jag träffades under den andra dagen också genom att hon kom fram och frågade om jag inte gick i samma klass som henne. Sen den dagen har det varit vi tre, piff, puff och buff.
Erika tänker och funderar på alla andra saker som vi andra inte gör och kommer dagligen med intressanta frågeställningar. Erika är känd för att inte tanka bilen, hon kör alltid på de sista dropparna och det gör mig nervös. Varje dag drömmer hon om att vinna eller ärva pengar ;) därför lovar jag Eriki, om jag någonsin vinner pengar så ska jag tanka din tank full.

Jag har såklart fler vänner, men dessa är de som står mig närmast för tillfället. Jag är glad över att ha er i mina liv, och hoppas ni känner detsamma :)

3 kommentarer:

  1. Naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaw :´) Kliiiiin! Va fint! Förrutom det där om att gå och cykla långsamt.. jag är ju bara försiktigt, gurl! Fniss! Och jag blev omskriven först ^^ Fancy!

    SvaraRadera
  2. Väldigt fint skrivet sitter på jobbet och fick en tår i ögat.Cubus incidenten är det jag verkligen kan skratta åt nu för jävla vad arg jag var. Det skulle ju inte ha hänt om du var med. Du är väldens bästa <3

    SvaraRadera