2011/05/11

Dag 03 - Mina föräldrar

Det är inte en slump att jag har fått världens bästa föräldrar.
Men var börjar man?
Året var 1989, mammi och pappi skulle få en sladdis. Moi.
Nä vänta nu, vi börjar om.

Min mamma, Anja Sarajärvi, är en av de mest sympatiska människor jag någonsin mött. I början av mina levnadsår jobbade hon på ABB och Flextronics, men efter varsel gjorde min mamma något inte många vågar. Hon började plugga. Dessutom till det yrket hon drömt om sedan hon var två äpplen hög. Idag jobbar min mamma som sjuksköterska, och det är som att hon aldrig gjort någonting annat.
Min mamma har alltid funnits för mig och stöttat mig. I gymnasiet ledde hon in mig på rätt spår (jag ville läsa estet bild, men mamma propsade på globala linjen), och det kan jag tacka henne för idag.

Min pappa, Onni Sarajärvi, är en riktig finne och arbetshäst om man uttrycker det så, i positiv bemärkelse såklart. Han är väldigt generös och ställer alltid upp han med. Min pappa har jobbat på ABB sen han kom till Sverige på 70-talet och han är en stor tillgång till företaget eftersom han även där alltid ställer upp. År 2008 skiljde sig mina föräldrar och det är någonting som i slutändan visat sig vara något positivt för min pappa. Man skulle kunna säga att jag och mina systrar fått en helt ny pappa. Inget ont som inte har något gott med sig, alltså.

Jag älskar mina föräldrar över allt annat och skulle aldrig vilja byta bort dem inte ens för allt guld i världen. Jag har dem att tacka att det blev en människa av mig också.

Mina föräldrar finns alltid med mig.




Här är de alldeles nygjorda. Mamma finns på höger fot och pappa på vänster.

 Min mami, vackrast i hela världen!






Papi, precis så som han brukar vara ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar