2011/05/12

Dag 04 - Vad bjuder jag på för mat?

Hrm hrm, ja. Som jag redan nämnt är jag lat, och dessutom ointresserad av att laga mat.
När jag bodde hemma så brukade jag fråga mamma om jag kunde få laga mat, men icke! Dels för att jag inte kunde, och mamma skulle vara tvungen att övervaka mig och dels för att hon har 0 tålamod när det gäller matlagning. Haha!  När jag bodde själv var det sällan jag orkade laga riktiga mål, istället blev det typ pommes i ugnen, mackor eller grönsakssoppa.
Här hemma är det oftast Daniel som står för maten och jag för såsen. För DET är jag en jävel på! Hemmagjorda såser alltså.

Men om du nu mot förmodan skulle få mat jag lagat själv utan hjälp från Daniel, så skulle det bli wok. Varför?
Det är jävligt gott. Man behöver bara tärna kyckligen och i med lite färdigskivade wok-grönsaker, kokosmjölk och pulver. TADAAAA! (Lat peeps, lat!). Sen slänger man bara i lite nudlar och det är klartt. Och äckligt gott dessutom.

Till efterrätt bjuder jag såklart på mina hembakta kanelbullar. Jag har till och med fått höra att de är bättre än svärmors. Mwahahah. Vissa saker kan man bara. Och DET kan jag tacka mamma för som var en riktig bullmamma när jag var knodd. Woho!
Tänkte skaffa en tischa där det står "Kanelbullar byggde denna kropp".


Annars är jag sjukligt nervös idag. Ska sätta i en P-stav i armen. Huuuuh!

1 kommentar:

  1. Nu är det faktiskt så att du har lagat mer mat än wokat. Ta din super goda tacopaj, köttfärssås och spagetti m.m du är duktig på mat :) Sen förresten har varken jag eller Bebben fått smaka på dina bullar.. Why?!

    SvaraRadera