2011/05/09

Dag 01 - Presentera dig själv

Vem är jag?
Jag är en lat, envis, hypokondrisk och rolig (hoppas jag?) person. Hatar att vara ensam samtidigt som jag älskar det. Siktar mot stjärnorna och hamnar oftast... Ja, nånstans där vid de första grenarna. Har alltså stora drömmar och ambitioner. Jag är en tänkare.
Älskar att resa, upptäcka nya ställen och allt som hör därtill, tycker till och med att det är fantastiskt att få handla i nya mataffärer. Mitt mål i livet är att ha besökt så många platser i världen som möjligt.
Jag tror att mina katter är mina bäbisar och har ständigt konversationer med dem, och de förstår vad jag säger och svarar (!). Läser, och intresserar mig i alltför många bloggar och blir nästan irriterad när de inte uppdaterar ofta.

Jag älskar mina nära och kära oändligt mycket även fast de kan vara lite knasiga ibland. Jag är ju trots allt släkt med majoriteten och är därför alltså som dem, inte mig emot ;)

Kan IBLAND verka som den säkraste människan i ett par skor, men osäkerheten finns alltid som en liten röst i bakhuvudet. Jag har lätt att döma andra via utseendet och kanske lite FÖR snabbt, men har lärt mig att hålla kommentarerna för mig själv. Har åsikter om det mest, till exempel:
  • Människor som är invandrarfientliga är outbildade. 
  • Jämställdhetsdebatten som pågår just nu är överdriven. NEJ, jag tänker inte kalla någon "hen" bara för att jag inte vet om det är en kille eller tjej. NEJ jag tänker inte anstränga mig för att hitta "könsneutrala kläder" till mina barn i framtiden. Bla bla bla! 
  • Folk som skriver om hur bra ens liv är på facebook, är egentligen olyckliga och har stort bekräftelsebehov. Det är ingen som går på din charad.
Etc etc.
Vet inte om du blev något klokare på mig. Fråga om det är nått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar