2011/05/24

Dag 08 - Favoritsaker

Som de flesta kanske vet så är jag en riktig tekniknörd. Jag älskar allt som har med teknik att göra och skulle vilja ha det senaste inom allt! Just nu suktar jag efter en iPad. Men det är ingenting plånboken kommer att ha råd med för typ ett decennium. Eller sekel.

Men vilken är min favoritsak för tillfället? Mobiltelefonen. Lätt. Jag är en mobilmissbrukare och har nog avverkat en sisådär 10-15 mobiltelefoner under mitt liv. Om inte fler..? Skitsamma, men det finns vissa mobiltelefoner som fångat mitt hjärta. Närmare bestämt, 3 stycken olika modeller.
Motorolan, den köpte jag för mina första hårt förvärvade pengar jag fick under mitt första sommarjobb. Den fungerade som en klocka och man kunde ta egobilder med den. Den följde med mig i över ett år, närmare 2 tror jag till och med...




Den andre mobiltelefonen var min Nokia E71. Och det var då jag föll huvudstupa för telefoner med QWERTY-tangentbord. Aldrig mer kommer jag skaffa en telefon med 1-9 knappsats. Det var med stor sorg jag letade ny telefon eftersom "hörhålet" slutade fungera. :(
Men inget ont som har nått gott med sig, för detta ledde till att jag fick min älskade iPhone! Med den kan jag göra allt! Ringa, smsa, ta kort, filma, surfa och jag har tillgång till en rad olika spel! Faktum är att jag måste ladda min mobil varje kväll för att jag använder den så mycket under dagarna. Det fanns en period när jag inte behövde det, och det var när jag gjorde min praktik. Då fanns inte orken helt enkelt. Men annars så!
Och ett annat plus är ju att man kan byta ska på den efter behov och tycke. För tillfället är mitt ros superfina skal på, men snart byts det nog igen ;)

Så där har ni min favoritsak.
PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar