2012/02/08

Och jag går i dagar, i tröjan du hatar.

Satt och kollade lite på schemat. Sen kom det som ett slag i ansiktet. 9 dagar kvar till statistiktentan. Det finns ingen tid. Ingen alls. Och verkligen inte för att blogga!
För varje inlägg jag skriver fram till den 17e februari får ni slå mig på fingrarna för.

Jag läser till sjuksköterska, och ska skriva en tenta i statistik. Är det verkligen rätt? Ska jag stå på min mottagning och säga "Nu måste jag räkna ut ett P-värde och kommer använda mig av two sample T-test för att mäta skillnaderna mellan dessa två benbrott"..? Nej.

Motivationen är noll i vilket fall. När man pluggar på ett ämne som är relevant så vet man iallafall att man kommer ha nytta av det i sitt framtida yrke. Men statistik? Nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar