2012/02/24

Det stod att du var snygg, men du är ful. Jag har blivit lurad!

Idag var jag på stan en runda. Jag skulle köpa en foundation, mascara och en tankini. Jag fick en budget av min man på 600, den förhandlade vi om hela kvällen förresten.
Glad i hågen begav jag mig ner med svärmor. Först in i butiken med tankinis. Den första jag prövade satt som ett smäck! (Hur kommer det sig förresten att man ser bra ut i provrum, men när man kommer hem så börjar man dra lite i plaggen och tänka "njaaaaeeee"???) Tittade på prislappen. 450 kronor. Gulp! Men jag behöver en ju. Och eftersom det inte är säsong för badkläder... Jag köpte den. Och tänkte att jag skulle köpa en billig foundation.

Vidare in på kicks, där stod jag och velade bland alla olika alternativ när jaq hör en killröst bakom mig "Har du fått hjälp?". Jag hoppade till och var tvungen att snurra ett helt varv innan jag såg honom. Fan. En skitsnygg snubbe vill hjälpa mig. Blev röd i ansiktet och sa att jag letade efter en foundation som inte blev så fet efter någon timme. Han tittade på mig och sa "mm". Sen ropade han dit en kvinnlig expedit. "Halleluja!" tänkte jag för mig själv. Och vi började diskutera olika alternativ. Kvar stod killen och lyssnade/tittade intresserat. "Men stick då!!!" tänkte jag och tittade på honom (fortfarande röd i ansiktet). Sen hör jag den kvinnliga expediten säga "Har du prövat mineralsmink någon gång?" och i samma andetag säger hon "Jag ska gå och hämta några prover så kan jag sminka dig". Okej? Sen fick jag krångla mig upp i stolen, ni vet en såndär regissör-stol, en hög jävel. Ranglig var den också, och knakade. Trodde den skulle falla isär. Kvar står killen.
Tjejen börjar pudra på mineralsminket, och samtidigt kom två tjejer och frågade om hjälp. Och snyggis-killen försvann för att hjälpa dem. "PUH!" Efter några sekunder kom han tillbaka, och bara stod bredvid och tittade på mig. Det var ett under att vi lyckades hitta rätt ton i färg med mitt tomatansikte. I vilket fall, när vi var klara så sa hon priset. Hade jag haft kaffe i munnen så hade jag satt det i halsen. 450 spänn. 200 spänn över min budget. Jag hör mig själv säga "Okej, jag tar det! Men min SAMBO kommer att döda mig!". "Nej då, han kommer bara tycka att du är väldigt fin" svarade den kvinnliga expediten. OCH FORTFARANDE STÅR KILLEN KVAR!!! Inte nog med det så var man ju tvungen att ha en jävla specialborste också.

Så. Jag spräckte budgeten. Men Daniel köpte ett dator/TV-spel (vem bryr sig om vilket?) imorse så vi är kvitt.

Inköpsstopp gäller för resten av månaden.

3 kommentarer:

  1. Ha ha som du skulle kunna hålla den min älskling. Då blir det billigt och bra när vi ska till Ullared eftersom ingen av oss ska köpa något eller hur?
    Puss & Kram Mor.

    SvaraRadera
  2. Men kan faktiskt säga att miniralsmink är sjukt mkt bättre än det vanliga! Jag anv aldrig foundation utan bara på typ puder - blir hur bra som hellst! :)

    SvaraRadera
  3. Hahaha, du är för söt!

    SvaraRadera