2010/09/23

Back in business so suit up biatch

Okej, ska ta upp en grej som gör mig så jääävla förbannad. Igår firade vi baby som fyller år idag. Så jag börjar med att säga grattis till honom! Min lilla datamulle (vore helt fel att kalla honom skogsmulle, haha!) <3.

I vilket fall. Åter till ämnet. Ni vet väl att en "älskad" Sverige Demokrat kläckt ur sig "Om man praktiserar islam så kan du aldrig bli svensk"... Jag vet, orkar inte ens kommentera det. Men i vilket fall diskuterade vi detta under fikat igår. Jag ifrågasatte vad som kunde påverka att man inte skulle kunna arbeta och leva vanligt om man var muslim. Då kom vi in på ämnet mat. Att muslimer inte äter fläskkött det vet väl alla, right? Inget problem i det tycker jag, men vet ni vad jag får veta?! Två personer i vår bekantskapskrets har lurat muslimer till att äta fläskkött! De har övertalat dem om att det är nötkött när de i själva verket mycket väl vet att det är fläsk.

DET ÄR SÅ JÄVLA FEL DET KAN BLI! 

Och vad tror ni händer när de berättar dessa historier?! Jo, alla sitter och skrockar och ba "Ja, det dödade ju inte, höhöhöhö". JAG SÅG RÖTT, jag var redo att storma iväg från bordet (Okej, ja. Jag har pms) och aldrig mer snacka med idioterna! Är man så jävla respektlös?! En vuxen människa lurar någon till att "trotsa" sin tro?! Är det ett vuxet beteende? Kan man sova gott om natten?
Jag vet inte ens vad jag kan säga mer. Men en sak vet jag, och det är att jag hade mycket högre tankar om vuxna när jag var barn. Men nu har jag insett att vuxna fan inte är bättre än sina barn. Det är inte konstigt att tolvåringar skriker "Din mamma kan suga min kuk!" på bion när de inte har förebilder som beter sig som ett gott exempel. Det är pinsamt att det finns vuxna som bryr sig om var man sitter i jobbmatsalen, att vuxna mobbar andra på sitt jobb och snackar skit till höger och vänster.
Och så är det.

2 kommentarer:

  1. Go min dotter det är den rätta andan. Älskar dig Jippi jag har lyckats att få mina barn att fatta att man ska respektera andras tro och att man inte ska döma det är bara okunskap och idioti. <3

    SvaraRadera
  2. Väldigt bra sagt! Har själv tänkt så länge, att jag trodde mer om vuxna men att dom inte är bättre än såhär (menar självklart inte alla nu), men väääldigt många beter sig illa, och barnsligt. Tragiskt.

    Fyfan vad patetiskt och elakt att göra så mot någon :(

    SvaraRadera