2010/09/03

And the lovestory goes on forever and ever

Idag har jag och hjärtegrynet firat 6 år tillsammans. Hur lång tid är inte det egentligen?
Vi började med att köpa en liten present till varandra, vi skulle inte göra det egentligen... Men what the heck ;) Vi fick varsina underkläder från Björn Borg. Trosor för 200, man vågar ju inte ens fjärta när man har dem på sig! Har alltid velat ha ett par. Och nu fick jag det av allra käraste gullet! <3
Tillbaka till kvällen. Sedan åkte vi till City gross och handlade snax, godis och mat. Kom hem och lagade fläskfilé med pommes och bea-sås. Mums! Samtidigt som vi åt diskuterade vi politik och tog hjälp av valkompassen då vi ska förtidsrösta imorgon :) Visste ni att Feministisk Initiativ fick flest procent när D gjorde testet? Haha! Och jag fick högst stapel på vänsterpartiet, miljöpartiet och socialdemokraterna. Hmm, tur det, annars skulle jag bli rädd för mig själv!
Oj, nu tappade jag tråden igen. I alla fall, efter maten började vi titta på Star Wars Episode I och fortsatte med Episode II, vad gör man inte för sin sambo liksom? Och nu ska vi snart nanna :)

Påtal om val, jag har velat mycket fram och tillbaka vilka jag ska rösta på i kommunalvalet och landstingsvalet. Nu har jag kommit fram till vad jag vill och vad jag anser vara bäst för kommunen. Jag är riktigt orolig över att SD kommer in i riksdagen. Jag hoppas av hela mitt hjärta att folk inte är så inskränkta och tror att Sverige Demokraterna är ett ärligt parti...
Liksom, kolla bara på deras reklam som TV4 vägrade visa. Den säger väl allt om vad deras avsikt med partiet är? (För den som inte sett den, sök efter den på youtube. Kan säga att en pensionär blir omsprungen påväg till stadskassan av kvinnor i burka med barnvagnar...)

Om du fortfarande är osäker på vad du ska rösta på, gå in på svt.se och klicka dig fram till valkompassen. :)

Nu ska jag borsta gaddarna och sussa. Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar