2010/02/22

Uttråkad.

På uppmaning av J så får jag väl ta och knåpa ihop ett inlägg. Trots att jag inte har gjort mer än pilla mig i naveln idag. Seriöst, jag klättrar på väggarna för att jag är så uttråkad. Herre min je. Jag har läst varenda blogg tio gånger, minst, idag och förbannat mig över att bloggare är så jäkla lata och inte går upp i tid. Och jag har busat lite med katterna. Jag har zappat och konstaterat att det bara är skit på TVn. Sen, för en halvtimme sen räddades min dag, POSTEN KOM! Jag har lusläst varenda reklamblad! Bläddrade lite i JYSKs reklamblad, hittade en dubbelsäng med sån här hissfunktion så att man kan hissa upp sig i sittande läge med dreamzone madrass för 6900! Inklusive ram och allt! Satte igång och fantiserade om att jag och D hade en sån... Såg mig själv, i min gröna morgonrock, läsandes studentlitteratur med ryggstödet upphissat och fotdelen likaså. Bredvid mig satt D med sin dator, även han med upphissat ryggstöd. Katterna busade lite gulligt framför oss och vi var lyckliga. För en säng. Med hissfunktion. Vafan?

Ute snöar det igen. Hoppas inte att jag behöver rycka ut med toalettlocket idag igen. Lindsay tycker det är jätteroligt att sitta i fönstret och "jaga" snöflingorna. Hon tycker även att det är roligt att klättra på min rygg och låta mig bita mig i handen eftersom hennes klor är sylvassa. Jag kan ju inte skrika av smärta eftersom D ligger och sussar så sött. Utan förvarning hoppar hon upp och borrar in jävulsklorna i ryggen. MMMM. Påtal om Lindsay, jag måste berätta någonting som hände för nån vecka sen. Kan börja med att säga att hon följer efter en var man än går. Nåja, när jag var på toaletten för en vecka sedan, så passade Lindsay på att gå på toa även hon (Hon hade ju skitsällskap). När hon väl hade skrapat över sitt bajs och kommit ut på mattan så börjar hon snurra runt och försöker kolla sig i stjärten. Ner faller en bajsklutt. På mattan. På den nytvättade mattan ligger nu en bajskorv som Lindsay försöker krafsa över... "NEEEEEEJ LINDSAAAAY" utropar jag i ren panik. Slänger över en pappersbit i tron om att hon ska låta bli korven. Men nej. Hon ställer sig och riktigt TRAMPAR in det i mattan. Hon liksom står på mattan på toapappersbiten och trampar värre än en vindruvemosare! Det var ju bara att slänga in bajsmattan i tvätten igen. Fan då.
Sen nu förra veckan, när jag skulle sminka mig innan skolan HADE HON GJORT DET IGEN! Men denna gång var det som "tur var" på tvättrådslappen.... Det var bara att klippa bort den och slänga. Så ja. Våra katter är underliga. Nästa gång kommer det någon historia om Greta.

Måste gå, naveln kallar!

3 kommentarer:

  1. Haha hela min dag förgylldes av detta inlägg:P Törs man komma och bo hos er om man måste se upp för kattbajs på toaletten hela tiden:P?

    SvaraRadera
  2. Haha, du kan börja bli nervös om hon går in på toan samtidigt som dig :P

    SvaraRadera
  3. Hahah! Mysigt! åååh jag saknar gretis :D

    SvaraRadera