2010/02/21

Fanskapet till bil

Idag har varit en händelserik dag i bilväg. Jag och D skulle nämligen åka och handla mat idag, och bestämde oss för att göra ett tappert försök med att skotta fram bilen. Sagt och gjort, det gick bra, men det gick mindre bra när jag skulle öppna dörren på passagerarsidan. Den var fastfrusen, men finne som man är, så fick man upp dörren ändå med råstyrkan som sitter i armarna. ;) Bara det att när jag skulle stänga om mig så studsade dörren upp igen. Den gick inte att stänga. Låset hade fryst fast. Men enligt D så hade jag slitit sönder dörren helt. Vi fick ta en extra runda hem till Jonny för att försöka fixa det. Under hela den långa resan hem till Jonny satt jag och greppade om handtaget till dörren och höll i för kung och fosterland. Trodde jag skulle ramla ut i rondellerna! Väl framme skulle jag låta dörren glida upp. Bara det att den hade stängts igen. Den funkade... Vi åkte i onödan helt enkelt.

Sen idag när D skulle till jobbet, så drog han vid niotiden. Jag stannade hemma (såklart) och ringde E. Plötsligt ringer hemtelefonen och D säger surt "Kom ner till parkeringen och ta med någonting att gräva med". Sen lägger han på. JAHA? Vad har man att gräva med när man bor i lägenhet?! Kattspaden?! Tittar runt mig i ren panik eftersom att jag visste att D både var på dåligt humör och försenad till jobbet. Jag får syn på vår gamla toalettsits som pappa satt sönder förra helgen. Jag sliter tag i locket och röck dän det från ringen. Slänger på mig joggingskor och jacka och springer ner till parkeringen i pyjamasbyxor och ett toalettlock i handen. Vi försöker att gräva ut bilen som bara slirar i en halvtimme. Till sist ger jag upp och ringer P. Han kommer med sin spade efter 5 min. Gräver lite fint under däcken, och vips så är D loss! Visserligen 40 min försenad till jobbet, men han kom loss i alla fall.

Dagen lektion - Att försöka gräva med ett toalock är en dålig idé. DÅLIG IDÉ!

3 kommentarer:

  1. Hahahaha! Alltså, det var nog inte speciellt kul då. Men när jag läste det på FB så höll jag seriöst på att garva sönder!

    Jag fick bilden av att du i ren panik springer runt fort som fan i lägenheten, kommer in på toaletten och bara sliter bort toalettsitsen och kutar ut.

    ÄH DEN FUNKAR *RITSCH RATSCH* oså kommer yrovädret ut med en toalettsits xD

    SvaraRadera
  2. Haha, jag drabbades faktiskt av panik eftersom Daniel var på dåligt humör och försenad :P Vet inte VAD jag hade tagit om vi inte haft den gamla toalettsitsen hemma. Haha!

    SvaraRadera
  3. Haha! There's a story you can tell your grandchildren ;)

    SvaraRadera