2010/02/25

ID-kort!




Idag fick jag mitt ID-kort som jag ska bära med mig när jag gör min praktik. Fyfan säger jag bara. Jag är glad att patienterna får se mig IRL, så att de får det bekräftat att jag EGENTLIGEN inte ser ut som ett monster. Det fungerar a l d r i g att se bra ut på en "viktig grej". Man ser alltid ut som skit. Passet, körkortet, ID-kortet, Klasskort. You name it. Jag lyckas i alla fall inte, varenda liten partikel av fotogenetik försvinner ur min kropp när kortet trycks av.

Idag har jag, gissa..? Pluggat. Jag har setat, ja ni smålänningar SETAT - det heter så, så länge att jag har ont i os ischii och gluteus maximus, gluteus medius och gluteus minimus. Den ni!

Imorgon ska jag och D åka och kolla på en ny säng. Det är tydligen väldigt jobbigt att sova bredvid mig... Prft. Jag är rena drömmen, jag delar av mig av täcke, kudde och utrymme. Jag snarkar inte, och jag ligger HELT stilla... Hrm. I vilket fall hittade vi ett nice erbjudande på en Continentalsäng, 160 centimeter bred minsann. Men utan hissfunktion. Vi kanske blir lyckliga ändå? He he.

Nu ska jag gå och lägga mig, är "ledig" imorgon men måste ändå plugga. D sa att han ska förhöra mig imorgon när han vaknat, och då MÅSTE jag kunna alla skelettdelar. Hmm... :)

Gnatt!

1 kommentar: