2010/02/08

Jämställdhet?

Jag och Daniel har pratat om att måla om vårat sovrum enda sen vi flyttade in. I fredags var jag på stan i Växjö. Självklart hittade jag in till Lagerhaus, hehe, där hittade jag jättefina kakeldekorer. Turkosa blommor i riktig sjuttiotalsanda! Det var kärlek vid första ögonblicket, och jag ringde hem till D och bad honom att räkna hur många plattor vi hade i rad. Väl hemma klistrade jag på dem och upptäckte att de alls inte passade till färgen vi hade på väggarna i köket (Persika, VEM väljer den färgen frivilligt?). Började leka med tanken på att måla om köket. Pratade lite med D och igår slog vi slag i saken! Vi åkte till Jem & Fix och köpte 5 liter färg (färgen pearl, farligt nära helvit), roller, tejp etc för 360 kronor! Vi hade en deal, han betalade färgen om jag målade. Fine by me :)

Så nu är köket färdigmålat och jättefräscht, trots varningar från både mami och papi att det kan bli FÖR vitt med vita köksbänkar, vita luckor, vitt kakel och nu även vita väggar! Men vi älskar det! Det blev såå fräscht nu. Det är som ett nytt kök, och billigt var det med :)

Min rubrik var ju trots allt "jämställdhet?" och det jag syftade på var att medan jag målade för fullt så bakade D muffins. Haha, det måste ha varit roligt att se. Men varför inte, jag målar bra och D är en jäkel muffins. Trots att vi inte är jämställda på städfronten så är vi enade när det gäller målning och bakande ;)

3 kommentarer:

  1. Hmpf...Jag hade hoppats på bilder på köket...

    SvaraRadera
  2. Det blev snyggt, Karolin! Inte alls för vitt. Kan jag lita på att du kommer och hjälper oss att måla om sen?:) Kanske bör nämna att det ska göras om i alla rum.

    Jag visade inlägget om städning för Mattias och han gillade inte min kommentar. Han tyckte att det lät som att det bara var jag som städade och så är det inte. Saken är oftast den att när det är dags att städa blir jag antingen arg för att han aldrig kan ta initiativ till det eller så blir han sur för att jag börjar städa när han inte är förberedd på det. Vi hade självklart en diskussion om det igår igen och då föreslog jag att då sätter vi upp en dag i veckan det ska städas. Men det ville han inte heller, för den dagen kanske inte fungerar varje vecka.....gudars...

    SvaraRadera
  3. Klart jag kommer och hjälper dig Malin! :)

    Haha, alltså, Daniel och Mattias måste ha blivit separerade vid födseln! Det där är identiskt med våra diskussioner! Daniel menar att man bara behöver städa en gång i månaden. Helvete heller. Speciellt inte med två katter. Det är dammsugning MINST två gånger per vecka, dammtorkning 2 ggr i månaden. Och plock varenda dag. So I hear you sistah!

    SvaraRadera