2010/02/16

Jag blir förbannad!

Idag var jag tvungen att beställa hem kurslitteratur. Sagt och gjort, loggade in på adlibris för att beställa de viktigaste. Vet ni vad det gick på?! 2300 spänn! TVÅTUSENTREHUNDRA! VEM har råd med det som student?! Och då "slapp" jag ändå köpa två böcker i och med att jag fått dem av mamma, visserligen en äldre upplaga, men det ger jag blanka fan i!
Nu ska jag se hur skolan tänker. Jag som student får 7800 kronor i månaden. Man har en hyra på 3000 ungefär oj, då har vi bara 4800 kronor kvar. Sen ska man köpa studentlitteratur för 2500, NÄMEN! Man har bara 2300 kronor kvar! Självklart har man andra räkningar, så som mobil, bredband, el, etc. Så i slutändan har man bara 1300 kronor kvar. Och sen ska man även handla mat, och kanske busskort. 1000 kronor på mat, om inte mer. Och busskort får du fan inte för 300... Så kära CSN, hur tänkte ni där? Visst, man behöver inte fler böcker denna termin, men adlibris erbjuder fan inte avbetalning...

Jaa, jag vet. Jag har själv valt att bli student. Och jag vet att man får leva fattigt. Men det är FAN INTE OKEJ att man leachar in en massa pengar på studenter! Böckerna vi har kostar fan 50 spänn att trycka typ! Skulle du köpa skönlitteratur för 800? Skulle inte tro det va. För det är precis vad EN av böckerna jag var tvungen att ha kostade.

SKITSAMMA!
(Annars har jag fullt upp inför tentan. Har skrivit egna instuderingsfrågor, och nu ska de bara präntas in! :) Förresten så har jag avklarat alla seminarium för denna delkurs, och fick godkänt på alla! Yay!)

1 kommentar:

  1. Det är helt sinnesjukt med kurslitteratur! Har också fått handla till brutala priser denna termin. :(

    Egna instuderingsfrågor äger, sitter också och pluggar på sådana just nu!

    Skönt att seminarierna har gått bra! :D

    SvaraRadera