2010/02/20

Tentafest!

Igår skrev jag ju min tenta, det gick nog bra. Men vill inte förvänta mig att jag klarat den, för har jag inte gjort det så blir jag bara besviken. I vilket fall, att tentan var avklarad skulle ju självklart firas! Det blev fest i Växjö, hos en klasskamrat. 30 personer i en tvåa är inte att rekommendera!

Påväg in till Växjö blev bussen försenad på grund av snöovädret som verkar dra igenom hela Sverige. Sedan fick vi skjuts av M och hennes pojkvän. Mycket trevligt! Sen när vi väl skulle till tågstationen för att vänta på D så fick vi gå på oplogade vägar, och det är nog det drygaste jag någonsin gjort! Inte kul att ha klackskor på sig då heller, det var väl det som var mest jobbigt, att halka runt på gatorna. Tror jag vrickade högerfoten minst 10 gånger. Stackars C höll på att frysa tårna när vi väntade på D, var riktigt orolig för henne ett tag då hon sa att hon inte hade känsel i dem! I bilen lånade vi Ds brors jacka och virade in Cs tåssingar i.
Och idag fick jag en riktigt mysig sovmorgon, sov ända till 10,40! Har inte sovit så länge på år och dar.

Påtal om någonting annat, eftersom jag har världens underbaraste sambo så ska jag klippa och färga håret på tisdag och han betalar. Har tänkt mig raklugg och bruna slingor, eller ja. Blir väl brunt hår med blonda slingor? Skitisamma, hoppas det blir bra! Är alltid lite misstänksam mot frisörer sen jag fick en svamp-bob-fyrkant-frisyr i nian. Trauma säger jag bara...

Har spanat in det nya schemat för nästa delkurs, det kommer att bli SÅ KUL! Vi ska börja hålla på med att ta venprov, sätta kateter, HLR osv osv. Äntligen lite praktik, så vem ställer upp som försökskanin? ;)



Behöver jag säga att jag hade det mest uppskattade halsbandet på hela festen? Fick öppna flaska efter flaska. Och sen skorna som är ett helvete att ha på sig om man vill gå när det är snöigt, men samtidigt var de helt fantastiska eftersom jag inte frös om fötterna alls! :D

Nu ska jag fortsätta att titta på Mello, i min ensamhet. Ha det bra :)

4 kommentarer:

  1. Om det är mina förra stövlar, så kan jag säga att jag hade ett h-lvete att få på mig dom efter en fest på fyllan, så det slutade med att jag gick i nylonstrumpor till bilen. Syster kan intyga. Så jag vet inte om dom värmer när det är kallt;) Men men då var man ung och lite oförståndig, nu är jag bara ung. HAHA! Klart att det gick bra på tentan. Kram

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Det är du i ett nötskal!

    SvaraRadera
  3. Vill ju se bild på en nya frillan!!!

    SvaraRadera