2010/03/17

Sjämpa Sjämpa!

Huuuuuh! Dålig uppdatering JAG VET! Livet är inte lätt numera. Jag pluggar hela tiden känns det som. Och när man har klivit ur en tentasal så är det bara att börja förbereda sig inför nästa tenta.
Har tagit mig en välbehövlig paus nu från sammanfattningen. Är nu uppe i 12 sidor, men jag har "bara" immunsystemet och det lymfatiska systemet kvar. Sen ska man mosa in allt detta i hjärnan också. Hujeda mig!

Vet ni vad? Om en vecka, prick, fyller jag 21 år! Fattar ni vilken åldersångest jag har?! Alltså, det var typ igår mellersta syrran fyllde 21 och jag var 14. Nu bor jag i Småland och utbildar mig till sjuksköterska. Om typ fem år ska jag har villa, barn och volvo!!! HERREGUD! Vad händer sen?! PENSION?!

Usch vilket gnällinlägg detta blev. Humöret är inte på topp, speciellt inte när man gått som i en dimma i en månad. Det spelar ingen roll hur länge eller lite jag sover om nätterna, ändå är jag trött. Som förra veckan till exempel. Gick och la mig halv tio en kväll och steg upp halv nio. Hade då sovit i 11 timmar! Och vad gör jag påväg in till skolan? Jo jag somnar i bilen!!! Helt sinnesjukt. Precis som vårdcentralen här i Ljungby. Ringde för att få tid hos en läkare. Men nej hon kunde inte ge mig någon tid "eftersom alla hennes tider som hon fick boka var uppbokade. Men ring gärna jättetidigt någongång nästa vecka". Jaaa, låt mig dö!

Nu ska jag lägga i en växel och skriva klart det sista, och sen ska jag ta en pizzabit och slappa i soffan innan jag ska börja nöta.

Hejsvejs

3 kommentarer:

  1. Du är så duktig gumman. Tycker oxå att det är kämpigt att plugga men man får väl se till att se det mötande tåget i tunneln;) Hoppas du får kolla upp det där med sömnen iaf. Pernilla har hållt på asalänge och kollat en masa saker men de hittar inget fel på henne. Pappa försökte trösta henne med att de kanske hittar felet på obduktionen. Hoppas du slipper det iaf och de híttar felet innan dess iaf:) Massa styrkekramar!!!

    SvaraRadera
  2. Läste i Metro om vårdepression; då är man trött hela tiden fast man sover mycket. Hade något att göra med att det blev för mycket sol nu på våren och kroppen var inte van med det eftersom man fått så lite sol under vintern. Man skulle äta mycket D-vitamin och göra avslappnande grejer 2-3 timmar innan man går och lägger sig (exempel va läsa korsord och/eller städa). Jättemånga svenskar drabbades av det varje år vid den här tiden på året! Seasonal affectie disorder hette det, hehe.
    http://www.metro.se/2010/03/15/8358/var-4e-svensk-blir-deppig-i-var/

    Värt att kolla upp? :)
    Ahja ha det bra! Kramisar

    SvaraRadera