2010/03/26

R to the ANSTA!

Jaha, nu är man tillbaka till hemtrakterna, "hemma". Eller? Vad är "hemma"? Jag BOR ju i Småland, mim lägenhet, aka hem, finns i Småland. Men samtidigt ska jag åka "hem" på besök? Hmm, verkligen klurigt! Vad är hem för dig?

Eftersom min sambo har blodbrist (självdiagnostiserat, google ansåg att det var antigen det eller hjärntumör vi hoppas på den mildare sjukdomen) så är han trött, hängig, illamående och yrslig så kom vi fram till att det var bäst att han stannade hemma och att jag tog mig upp själv. Sagt och gjort, vaknade klockan sju på igår. Började packa. Åkte och köpte mat åt min lilla bebis (D) och järntabletter, lånade ljudböcker på biblioteket och satte mig i bilen för att åka "hem". Grejen var den att varken pappa eller någon av syrrorna visste om att jag skulle komma en dag tidigare. Körde 4,5 timmar non stop. När ögonen började "grusa sig" öppnade jag bara passagerarfönstret och andades in lite friskluft.
Väl framme i Sala så hämtade jag upp mamma, vi körde hem till syrran. Parkerade på parkeringen bakom deras hus så att ingen skulle få syn på oss genom fönstrena. Mamma ringde på dörren och jag gömde mig bakom den när de öppnade. Eftersom det var A som öppnade dörren var mami tvungen att ropa Heidi till dörren, sen hoppade jag fram! :D
Så glad hon blev!!! Och jag med såklart! Vi har inte setts på över 3 månader, så snacka om att det var skönt att få krama om henne igen! Älskade syster <3

Nu ska jag plugga lite innan familjen och mina älskade vänner kommer på besök.

På söndag styr jag kosan tillbaka till min kära sambo som jag saknar så mycket att det gör ont!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar