2010/01/09

Sjukling

Sambon är mycket sämre idag, vägrar kliva upp ur den varma sängen. Stackars liten, men sömn och vätska hjälper ju för det mesta. Han ska egentligen jobba imorgon, men om han mår såhär så får jag väl hålla honom hemma med tvång. Han är en sådan arbetshäst som inte vill lämna kollegorna i sticket även fast han har 42 graders feber! Har försökt förklara för honom att man inte kan hjälpa om man är sjuk och att man kanske smittar arbetskollegorna om man dyker upp på jobbet ändå. Sen måste man även låta förkylningen gå ur kroppen ordentligt innan man börjar slita igen, annars blir man aldrig ordentligt bra igen.

Påtal om någonting helt annat, så började min dag med en kattspya. Gav katterna lite mjukmat i vanlig ordning, och ena katten skulle självklart hetsäta och spy upp allt igen! Det är inte första gången detta händer och det är så förbaskat otrevligt när det väl gör det. Brukar alltid vilja vänta ett tag innan jag samlar upp det, för det är ju så obehagligt med en småvarm spya! Fick slänga ut båda katterna ur köket medan jag avnjöt mina rostade mackor och te. Lillkatten ville såklart komma in och utforska spyan och försökte krafsa hål i köksdörren.

Jag säger då det, det är som att vi har två småbarn här hemma. Nu ska jag försöka peta i sambon lite medicament och något att dricka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar