2010/01/25

En liten uppdatering!

Nu tar jag mig äntligen tid och sätter mig och uppdaterar här på bloggen.
Skolan flyter på bra, det är som vanligt. Tusen böcker som ska införskaffas och det är inte billiga böcker heller :( Tur att jag har många nyutbildade sjuksköterskor i min närhet som jag kan låna av!

Lindsay kastrerades ju förra veckan. Hennes sår läkte inte som det skulle, så vi var tvungna att åka in med henne idag till veterinären. Upptäckte nämligen under lördagen att hennes sår varade och hade svullnat mer. Ringde en jourhavande veterinär som ordinerade att vi skulle göra rent med koksalt.
Så idag blev det en tur tillbaka till djurdoktorn.
Väl där fick hon två sprutor som var antibiotika, antiinflammatorisk och smärtstillande. Sen fick hon hem lite piller och medicin som hon ska få en vecka framöver. Lilla råttan, vi var bra nervösa ett tag!

På torsdag ska jag på arbetsintervju här i Ljungby på biografen. Förhoppningsvis får jag extrajobb här med så jag får lite extra kosing :)

Jag har haft en turdag idag kan man ju nästan säga. Nu ska jag ta och plugga lite framför "outsiders" på femman.

Vill ha ett besök från min familj snart! Jag saknar er sååå mycket!

2 kommentarer:

  1. Älskling saknar dig också sååååå mycket det gör våran lill skorpa Alva också massor med pussar och kramar till dig älskade dotter.
    P.s men du finns i mina tankar alltid
    Din Mor

    SvaraRadera
  2. Hur gick det med jobbet? Fick du det?:)

    SvaraRadera