2010/01/12

Lugn dag

Idag har jag inte gjort mycket. Har plockat undan lite, t.ex så har jag "bäddat undan" soffan mamma sov i när hon var här (ja jag vet att jag är slö av mig), lagt alla täcken och kuddar snyggt och prydligt i linneskåpet (vi har 5 kuddar och 5 täcken för den som undrar) och lite annat småplock. Jag har aldrig insett förrän jag flyttade hemifrån att det ALLTID finns något att fixa med i ett hem. Är det inte disken så är det att dammsuga. Är det inte att kattlådan bör tömmas så måste man tvätta kläder. Du fattar?
Effektiv har man varit i alla fall, jag har till och med fixat högtalarna till stereon som stod på golvet innan! Kopplade om dem och satte dem bakom TVn istället.

Har även ringt till veterinären och kollat upp när man egentligen får kastrera en kattunge. Det visade sig att vår lillbebis är redo för en. 1000 kronor går det på, så det får vänta till löningen. Förhoppningsvis blir hon lugnare av sig och mer kelen.

Påtal om pengar, så kommer jag få ut 12 000 av csn nu i januari! Det blir till att lägga undan de pengarna eftersom man bara får 4000 i maj. Det är ju helt sinnes! Vore mycket bättre om man fick 7800 hela halvåret. Det är dags att söka sommarjobb, juni kommer att bli en tuff månad eftersom jag inte får pengar då.

Nu ska jag skicka iväg ett mail till arbetsplatsen där jag sommarjobbade förra året. Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar