2010/01/08

Ett nytt försök

Jag låg i soffan, tittade på 30 Rock och helt plötsligt fick jag ett otroligt bloggsug. Jag har försökt mig på detta många gånger förut, men jag har aldrig fortsatt kontinuerligt. Kanske ändras det idag, kanske inte. Endast tiden kan utvisa detta.

Vi får väl se om det finns någon inspiration att skriva om mitt liv som student och sambo i en ny främmande stad.

Ikväll blir det i vilket fall en riktig slappar kväll, varken jag eller sambon har någon ork till att hitta på någonting, sambon är dessutom lite småsjuk och jag är nog på god väg att bli smittad. Just nu sitter han och spelar och jag stillar mitt bloggsug. I veckan var min mor var på besök i min nya stad för några dagar. Jag kan inte beskriva med ord hur skönt det var att ha sin egna mamma här på besök! Mamma är alltid mamma, och det känns skönt att ha henne nära även fast det bara var för några dagar. Sen var det lite jobbigt att se henne åka iväg i tåget, vill ha henne här förevigt!

Nu ska jag försöka hitta ork till att plocka undan lite här. Kanske ska slänga in en tvätt med handdukar vi fick i julklapp. Fick tips om att man skulle lägga dem i blöt i iskallt vatten innan tvätt och tvätta utan sköljmedel för att bli av med den dåliga torkförmågan. Lite husmorstips på köpet och allt, ha ha!

TTYL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar