2011/09/06

Abstinensen kickar in.

Jag har levt i ett missbruk. Ett missbruk av chips. Och nu är jag på avvänjning. Jag önskar att dr. Drew vore här och gav mig terapi och kloka ord.
De säger att man vet exakt hur länge man varit "ren". Jag har varit i ren i 5 dygn, 20 timmar och 3 minuter.

Dr. Drew säger alltid att det är när man möter motgångar man faller tillbaka i missbruket. Jag är sjuk. Imorse läste jag reklambladet från Netto, sedan dess har jag inte kunnat tänka på annat än de nya chipsen med smak av sour cream och italian cheese. Den bilden av chipspåsen och tanken på hur den skulle smakat har förföljt mig hela dagen. Men jag springer förbi chipshyllan. För jag ska bli fri.

Jag och mina bästa vänner ostbågarna ska en dag kunna se varandra i ögonen utan att ha begäret att äta upp dem, varenda en. Det är en lång väg att gå. Men jag ska gå den. Ensam.

;)

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Damn it! Sour Cream och Italian Cheeseeeeeeee....mmmmmhmmmmmm. undrar hur det smakar..

    SvaraRadera
  2. Jag förstår ditt missbruk, lever ihop med en som lider av detsamma. Smakade därför denna Italian Cheese igår. Jag vet inte vad du har för förväntningar på dem, men mina ligger på att det ska smaka mycket ost, dock så kommer denna smak i skymundan då pepparn och gräddfilen tar överhand. De är ganska syrliga och starka, inte alls så milda och mjuka som jag tänkt mig. SÅ! Slutsats, köp en riktigt god italiensk ost istället! För parmesanen i dessa chips märks inte... Jag håller tummarna för dig!

    SvaraRadera