2011/02/15

Money makes the world go round!

Jag fick ett presentkort av kära svärmor i julklapp, och idag var det dags att använda det. Vi trotsade de isiga vindarna och begav oss för en runda på stan. Det blev ju såklart mer än vad presentkortet var värt, tyvärr (?).

Detta fyndade jag:



Väärldens finaste sminkväska!



Smått och gott.



Apoteksgrejs. Min kära vän My förstår inte att jag kan shoppa loss på apoteket, och även idag var jag tvungen att begränsa mig. Haha!



Allt smink fick plats :-)

Och sen gjorde jag nått jag aldrig trodde att jag skulle göra - jag bokade tandläkartid. Usch, är redan nervös. Men jag har listat mig på lasarettandvården och där kan de ju sina saker. Svärmor har lovat att följa med, haha känner mig som värsta tönten, men mamma kan intyga att jag alltid varit rädd. Någon som smittat av sig kanske?
Det bästa av allt! Tydligen får man 300 kronor från försäkringskassan (?) varje år som rabatt om man är mellan 20-29. Därför har jag 600 kronor inneliggandes och kommer antagligen inte behöva betala för undersökningen... Wohooo!

Sluttjötat för idag. Puss!

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Najs sminkväska! :D Jag har en liten vit en som jag köpte för ett par veckor sedan.. men allt mitt smink går inte i.. hrm.

    Hahahaha! Kommer ihåg att Nian ansåg att man kunde köpa allt på Apoteket. Och då menar jag ALLT :P

    SvaraRadera
  2. Jag är helt inne på Nians linje! :-)

    SvaraRadera