2010/05/23

Baby let me love you down

Tänkte berätta lite om min helg :)

Fredag:
Roden och jag kom hem efter det praktiska provet (som jag fick godkänt på, oyeah) och tittade på Landet för länge sedan. Hur sorglig är den inte?! Senare kom Camills med tåget och vi satte på oss partyhattarna, det slutade med att vi var fulla redan sju på kvällen. Det blev en massa tjejsnack och trots att D var med så skrädde man inte orden. Haha! Sen vid tio-tiden konstaterade vi att vi inte skulle orka ta oss ut och skaka våra rumpor. Så det blev lite chillin' and dillin' i soffan innan de blev hämtade av Camills sambo. Jag stupade i säng på dirren och sov som ett barn tills jag vaknade typ vid ett av att tio idioter stod på parkeringen och skrek "SVERIGE KLAPP KLAPP KLAPP!". Somnade dock om ganska snabbt.

Lördag:
Vaknade vid nio-tiden av att D kom och la sig. Vi båda gick upp men bara för att förflytta oss till soffan och somna där och vakna tolv igen. D sov dock till fyra, haha! På kvällen åkte vi hem till P&M för att grilla, och det slutade med att vi blev kvar resten av kvällen och tittade på Fast & Furious. Både snabba bilar och snygga killar, höhö! Sen körde jag med racer-pärlan hem, och D frågade om jag trodde att jag hade en sån bil som de i filmen hade. Glömde mobilen hemma och Ds mobil dog, detta resulterade i en orolig mamma som ringde Ljungby-runt. Ha ha!

Söndag:
Idag har jag tvättat fönstrena, strykt kläder, och lagat svärmors kjol. Så nu kan hon åka till mallis och leva livet! Mer har inte hänt, nu ska jag gå och lägga mig, det blir plugg-dag imorgon.

2 kommentarer:

  1. Sv:
    Jo visst är det en JÄTTEFÅNIG diskussion... Jag fattar inte varför de pratar om det över huvudtaget. Och att 9 präster har skrivit personliga brev till Vickan där de ber henne tänka om?!? Det är sånt som gör mig så jävla arg! Varför gör de så?!? Vad har de med saken att göra? Inget! De har säkert såna resonemang också, men de debatter som jag hört om saken, där är det inte lika mycket att hon objektifierar sig själv genom en sån handling (vilket i sig också är skitfånigt i mitt tycke, utan att hon gör sig själv till icke jämnställd med Daniel och att hon som faktiskt är välutbildad, vuxen och intelligent faktiskt ÄR jämnställd med honom... Och att de är rädda att hon med sitt sätt att genomföra sitt bröllop kommer att visa hur bröllop ska genomföras...? De är rädda att hon ska få den gamla traditionen som vi har i sverige, att gå gemensamt fram till altaret, att hon ska få den att hamna i skymundan och att vi svenskar ska välja att lämnas bort istället för att gemensamt gå fram... Så jävla fånigt...
    Jag tycker de har så sjukt dåliga resonemang...
    Men som sagt var, jag undrar va fan de lägger sig i det från början för... Hennes bröllop, hennes val. :)

    Hoppas du har det bra niin! :)

    SvaraRadera
  2. Men hallååååååååå! Klin! Varför uppdaterar du aldrig!?!?!?

    SvaraRadera