2010/05/17

Kayes - Now with license to save people!

Mhm!
Idag gick jag HLR (Hjärt-lungräddning) så nu minsann kan vem som helst kola och jag är där och trycker för fullt! Haha, gör inte det. Mina ben dog dock! Fick sitta på knä i 1 ½ timme! Och tanten som lärde ut oss satt på en pall och ba: SITT I STÄLLNING! SITT I STÄLLNING!
Lätt för dig att säga när du fick sitta på en stol och titta på filmen.
Det kändes så dumt att ba "Hallå?! Hallå?! Hööör du mig Gööööraaan?!" Jag förstår att man ska försöka ta kontakt med personen, men jag vill gärna inte spela teater för att lära mig.

Påtal om att spela teater. Jag bävar inför fredagen, då vi har praktiskt prov. Det är så vi ska öva på allt vi lärt oss under övningstillfällena. Vi har fått typ 10 patientfall som vi ska kunna, och på fredag kommer vi få ett fall, och vi ska hantera den situationen, samtidigt som resten av klassen tittar. Kul. Kul! Men min tur så kommer jag få ta kapillärt och venöst blodprov och misslyckas totalt! Blir nervös och darrig på händerna bara av tanken att sticka någon. Inte för att jag är nålrädd utan för att jag är så himla rädd att göra illa någon!

Annars har inte hänt så mycket, ska jobba i veckan och har som sagt praktiskt prov på fredagen. Måste verkligen ta tag i mina fötter, och hitta något (sula) som gör jobbet genomlidligt! Jag har verkligen ingenting emot att jobba om det inte vore för att jag får så ont i fötterna av de jävla stålhätteskorna! Och betonggolvet hjälper inte precis. Jag har haft "tur" och har fått sortera toppkanten på typ 3000 hinkar = jag får sitta ner och jobba. Men snart ska jag ju börja sommarjobba där, och då blir det ingen mer sortering utan jag får återgå till att jobba på baksidan.

Nu ska jag åka och handla, för ikväll blir det fetaost-biffar med päre och brunsås. Mumf!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar