2012/08/10

All eyez on me.

Har jag nämnt att jag är extremt klumpig? Det bör inte vara någon nyhet iallafall.

I veckan har det börjat en ny ATläkare på avdelningen som är ung och sockersöt. I vilket fall så bad en sjuksköterska mig att gå in med två alvedon till en av patienterna. När jag närmar mig rummet så ser jag att läkaren är där inne för att ta ett blodgasprov. Jag visste sedan tidigare att detta är ett svårt prov, speciellt på den patienten som de stuckit många gånger. Så jag tänkte för mig själv att jag skulle smyga in och ställa alvedonen på sängbordet och gå in och ge dem senare. Sa jag smyga? Mm, det planen var ju inte helt vattentät då jag snubblade på patientens rullator och kastades fram genom draperierna som var fördragna. Smidigheten själv har anlänt. Både läkaren och ATläkaren stannade upp och glodde på mig och jag mumlade någonting om tabletter och sängbord...

JORÅSÅATTEH...

Behöver jag ens nämna att jag lämnade rummet alldeles pionröd i ansiktet?




- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. HAHAHAHA! alltså fyfan vad hemskt! men bilderna i huvet man får av den texten, hahaha! Men seriöst, sa inte läkarna NÅNTING? Stod dom bara och glodde på dig? hahaha sötaste Kewie <3 kommer aldrig glömma när du berättade om den gången du stod och väntade på bussen och en snygg kille som stod där vid busskuren bevittnade dig snubbla över dig själv och du tänkte dra till med ett "TA DAAAA" haha <3

    SvaraRadera
  2. Jag kan också se det framför mig älskling, du är så söt.
    Puss & Kram Mor

    SvaraRadera