2012/03/12

Krossa alla fönster.

Hur kommer det sig att vissa vardagssaker är så jäkla jobbiga att göra?
Till exempel så hatar jag att diska vitlökspressen, det är egentligen inte så jobbigt, men det tar emot varje gång den är använd. Därför händer det, ganska ofta, att den blir liggandes i vasken tills den dagen kommer då man behöver den igen. Då MÅSTE man ju diska den. Daniel hatar det så mycket att han inte ens tittar åt den. Om han diskar så finns det inte en chans i världen att han tänker "Äh, what the hell!" och diskar vitlökspressen, nej den blir liggandes till jag behöver den igen.
Nu behöver ni inte bli oroliga över sanitära olägenheter, i den här familjen gillar vi vitlök. Eller ja, JAG gillar vitlök och Daniel tycker alltid att jag tagit för mycket. Hur det nu är möjligt att man kan få "för mycket vitlökssmak"?
Jaja, idag var det i vilket fall en dag som är värd att få en egen dag i kalendern. Jag diskade vitlökspressen, frivilligt. Och jag skulle inte använda den heller!

Kors i taket!

3 kommentarer:

  1. Men Karolin varför är det så hemskt att diska den? Ni får köpa en i plast så att di kan köra den i maskinen.
    Puss & Kram Mor

    SvaraRadera
  2. För att man kan inte diska den normalt, utan man måste in med fingret och lirka ut all vitlök, sen luktar pekfingret lite suspekt i flera dagar!!! JÄTTEJOBBIGT, faktiskt ;) Och de går inte att diska i diskmaskinen eftersom de inte blir rena då. Puh! I-landsproblem.

    Älskar dig! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har ett rivjärn i miniatyr storlek som vi (läs Jonis) använder för att riva ner vitlöken. Fungerar galant :)

      Radera