2011/06/09

Dag 09 – Min tro eller livsfilosofi

Haha, detta kan bli intressant.
Vi börjar med min tro, och vad är den då? Jag tror nog inte på nån högre makt, utan snarare ödet. Att saker sker av en anledning. Just i stunden kan det kännas skit, men i slutändan har man lärt sig något av händelsen. Sen tror jag benhårt på karma! Tänker du "Jag har inte tid att bli sjuk", vad händer då? Jo, du blir sjuk. Eller som ett exempel som hände nu i våras, Erika säger "Du kan parkera här, vi har ju gjort det innan och aldrig fått böter!", vad händer? Jo, jag får parkeringsböter.
Min mormor trodde att alla människor hade ett visst antal dagar att leva. Därför kan vissa överleva en flygplanskrasch medan någon annan dör av att halka på ett bananskal. Denna tro har jag anammat, och är det meningen att du ska "gå vidare" så gör du det oavsett om det sker pga en sjukdom eller att en tegelpanna ramlar ner i huvudet på dig.

Min livsfilosofi? Ptja, vi kan säga såhär, jag har utvecklats ganska mycket på ett par år. Nu försöker jag leva som jag lär. FÖRSÖKER Minéa, jag vet att du sitter och fnissar nu! Jag anser att alla är lika mycket värda (Utom typ, Amy Diamond, Pernilla Wahlgren och Linda Bengtzing) och man ska försöka behandla folk efter det mottot. Sen finns det dem som anser att pedofiler "är människor 3 meter under jord" men nej. Jag håller inte med. Men den diskussionen tar vi en annan gång. Så ja, det är väl min filosofi.

Nöjda? :)

3 kommentarer:

  1. Hahahahahahahahahahahahaha! :P

    SvaraRadera
  2. hahaha det var ju ett bra exempel ;)

    // Terikii

    SvaraRadera
  3. Du är söt dotter min, jag hjälper dig och argumentera när det blir hett ang pedofiler det vet du. <3 puss & kram Mor

    SvaraRadera