2011/03/23

Time flies by, and I'm standing still.

Kom på en ypperlig idé. Tänkte ta med er på en resa bakåt i tiden, passar utmärkt i och med att jag fyller år imorgon. Förresten, varför blev tanken på födelsedagar mycket tråkigare efter att man fyllt 20? Jobbigt, ja.
Nåja, nu ska vi se vad jag kan knåpa ihop!

... Okeeej, efter en liten genomgång från bilddagboken så har jag insett att vi får börja sakta med säkert med 2007.
So it begins.

Året var 2007, jag var ynka 18 år gammal och hade precis upptäckt vad fest var. Alva var bara en liten plutt och Daniel tog studenten. Några dagar innan brände jag upp mig totalt. Låg och grät nere i källaren i huset i 3 dagar. Jag spenderade 500 kronor för första gången på en väska från Rules By Mary och fick en systemkamera i födelsedagspresent. Vår klass var med och arrangerade cykelracet, vi fick äran att vara på sista stationen - klädormen. Vi fick se mycket den dagen, vissa saker ville man helt missa. Ooh, får inte glömma att tillägga - jag såg Danny uppträda på statt och han tog på min hand! *Fnittrar*


Sommaren kom, och jag fixade mitt första sommarjobb - i Ljungby. Gjorde inte mycket att behöva jobba eftersom sommaren var en av de regnigaste på länge. Tog en paus för att åka till Peace and Love-festivalen i Borlänge med Karolina, vi var nyktra hela festivalen men ändå var det vårat tält som gick sönder! Det blev lite fester då och då även på sommaren. När jag var hemma igen firade vi med en pokerkväll hemma i huset, vinnaren var Minéa. Det firade hon genom att sitta sönder sängen med Sara. Hösten kom och allt fler fester följde efter, intensiv period det där. Fattar inte att man orkade. Heidi hade ett marsvin som hette Morris, han gillade att burra in sig i håret. Pierre och Marie gifte sig, och jag fick körkort. Det var mitt 2007. Minns det som igår.
De andra åren kommer kanske senare.
Puss så länge!

2 kommentarer:

  1. Åhnej! För många minnen på en och samma gång! Kzzizzhh! Kortslutning i hjärnan... FnizZz.

    SvaraRadera
  2. oj så där mycket kommer inte jag ihåg av något år.

    SvaraRadera