2011/03/09

Stirrat döden i vitögat.

Inatt hade jag en nära döden upplevelse. På riktigt.
Jag tar det från början.
Jag hade gjort mig redo för att sova, men tänkte titta lite på BB-live innan jag skulle sova. Låg nerbäddad och höll på att somna.
Sen plötsligt är det som ett pistolskott i lägenheten och jag hör katterna slira iväg. Första tanken som slog mig var att spegeln i hallen hade ramlat ner. Men innan jag kom ut i hallen så slog det mig, är det någon som försöker ta sig in?!
Kommer ut i hallen och ser luckan till vinden dingla fram och tillbaka... Grejen är den att man behöver ett speciellt verktyg att öppna den med. Alla som har sett "The Grudge" vet hur mina tankar gick när jag upptäckte detta.
Springer in i sovrummet sliter åt mig mobilen försöker fumla fram Davids nummer, ringer honom i ren panik och skriker "DAVID DU MÅSTE KOMMA OCH HÄMTA MIG! KOM NU! NU DAVID!"
Han undrar vadfan som hänt och var jag är nånstans. Hjärtat gick i 3000. Men han slängde sig i bilen och åkte direkt, som den sanna hjälten han är.
Jag slänger på mig första bästa jag hittar, rafsar åt mig täcket och kommer på att jag måste springa under luckan.......... Tar sats och springer för kung och fosterland till dörren. Slänger på mig jackan men får panik och tar bara på mig ett par innetofflor. Och i samma stund jag kliver ut ur dörren hör jag nånting ramla bakom mig, slänger igen dörren samtidigt som svärmor ringer och försöker lugna ner mig. Går ner och väntar på David.
Tog ett tag sen hemma hos svärmor att lugna ner nerverna.
Blev hämtad av en sambo klockan sex på morgonen som bara skrattade åt mig. Kan erkänna såhär i efterhand att jag KANSKE överdrev lite. Men sätt er in i en stackars mörkrädd sates situation...

Här är en bild på luckan:

Daniel var tvungen att filma där uppe och visa mig för att jag ska inse att det inte finns något där.
Men jag tar det säkra före det osäkra och låter David sova här inatt :P

Hejdå!

3 kommentarer:

  1. HAHAAH jag skulle vara mer rädd för spökena

    SvaraRadera
  2. Du är för söt gumman älskar dig <3
    Mor

    SvaraRadera
  3. Hahahahahahah! "....som den sanna hjälten han är."

    SvaraRadera