2010/04/19

Aaah, summerlovin'



Summerlovin' Mclovin'

Idag har jag en ledig dag, skrev tenta i lördags, och hade Jf på besök, mycket trevligt må jag säga! J alltså, inte tentan. Den var baiz.

Imorse bestämde jag mig för att åka hem till svärmor för att sola eftersom vi hade klarblå himmel. Sagt och gjort, det var liite kyligt i skuggan, men solen värmde på bra. Satt i typ 2,5 timmar, åkte hem för att plugga inför seminariet imorgon och upptäckte att jag hade bränt mig - mellan tatsen. Vad roligt. Det är den 19e april, och jag har lyckats bränna mig. Detta måste vara något slags världsrekord, "Tidigast bränna i norden".

I lördags efter tentan åkte vi ut till campusområdet för att visa J detta. Vi kom på att Teleborg slott låg i samma område så vi svängde förbi där med. Och herreminskapare vad fint det var! Jag vill bo där (Inte riktigt, tror att det spökar där, det måste det ju göra. Det är ju ett slott!)! Jag försöker planera lite i smyg att få med mig D dit för en liten fika i vårsolen. Jag skulle kunna sitta utanför och bara titta på slottet i flera timmar. Helt fascinerande, jag har aldrig sett ett sådant slott. Ska slänga in en bild här när J lagt ut dem på face.

Idag ringde jag även till Friskis och Svettis. Jag och G ska börja på spinning, det kommer nog passa mig som handen i handsken i och med att jag har något slags syndrom som gör att jag cyklar det snabbaste jag kan oavsett vad. Vi är inbokade på ett pass imorgon. Huuuh, läskigt! Till befolkningen i byn - Observera, kommunen har inte satt upp nya stoppskyltar, det är bara jag som är påväg hem från passet.

Nu ska jag plugga lite. Solong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar