2012/10/03

Stop hitting yourself.

Hur kommer det sig att det är så himla enkelt att inte tro på sig själv? Även fast man vet att man har kunskapen så tvivlar man ibland. Som jag till exempel. Jag började min näst sista praktik innan jag kan titulera mig som legitimerad sjuksköterska, och fick uppdraget att sätta en PVK (PeriferVenKateter) på en patient idag. Självklart antog jag mig uppgiften eftersom jag faktiskt ska göra detta på egen hand om mindre än 4 månader (!!!). På väg till rummet började fundera ut plan B, eftersom jag antagligen inte skulle lyckas. Väl inne på rummet var en av de sötaste gubbarna jag sett! Och genast blev jag lugn. Mycket beror även på hur handledaren som står bredvid är, hon som följde med mig idag var lugn och gav intrycket av att jag skulle ta mig tiden som behövdes och hjälpte mig komma ihåg de olika stegen. Och vet ni vad? Jag fixade det! Utan problem! Så varför ska jag gå och måla fan på väggen? Jag gör mitt bästa och mer kan jag inte!

Detsamma gäller dig!


- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

  1. Ja min kära dotter lyssna på dig själv nu DU KAN OCH DU ÄR DUKTIG. <3 <3
    Puss Mor

    SvaraRadera