2011/08/29

I love you like a lovesong baby.

Idag har jag varit i skolan på övning. Idag var dagen D, dagen som bara av blotta tanken gett mig pirrningar i magen och spagettiben. Det var dags för PVK. Perifer VenKateter. Pheeeeew!
Vi hade världens bästa lärare idag, som också kommer vara min handledare på medicinavdelningen i höst!!! :D
I vilket fall, vi började med genomgång, och sen fick vi öva på låtsasarmar. Grejen är den att det är en miljon olika moment att hålla reda på, och man missade alltid något när man övade.
Sen, så var det dags. Jag hade lovat mig själv att ingen skulle få sticka på mig, men när jag såg hur stadig i handen Canills var så tänkte jag "What the heck!". Med darrande ben och sinne la jag mig i sängen. Och det gick ju som ett smäck! Det gjorde inte ont, det spände bara i armen som i käken när man får tandläkarbedövning. :)

Och när det var dags för mig att sticka Canills så kände jag mig inte så nervös som jag varit innan vid stick eftersom både Canills och läraren var så lugnande :)

Här kommer min dag i bilder:






Inte alls rädd... Inte alls.





















PVKn som jag satte på Canills :)



Tänk om alla patienter blev såhär glada efter att man stuckit dem ;)

Tack till lilla Teriki som dokumenterade åt mig! :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar