2011/08/08

Ella elle l'a

Här kommer min förklaring till varför jag inte bloggat (host host),  det har ju varit varmt de senaste dagarna. Och när det blir varmt så torkar jord och sånt... Och även bloggar. = Bloggtorka. Höhö.
Okej, nej men så här är det. Nu under sommaren har jag ju jobbat natt vilket har messat upp mina rutiner så in i bängen. Plus att jag inte har haft något att skriva om, förutom om Grekland- och Riga-resorna. Men det känns lite inaktuellt att skriva om nu liksom. Eller?

Inatt jobbade jag min sista natt för den här sommaren. Och det var lugnt, så lugnt att det blev läskigt. Trodde det var lugnet före stormen, så som det varit andra nätter när man trott att det varit hellugnt men man fått rycka in och åka till pankisar med andningsbesvär/de som ringt 112 för fara i sitt liv. Men nej, det fortsatte att vara lugnt.
Tänkte sammanfatta de roligaste/läskigaste händelserna/citaten:
  • "Dina överarmar är tjockare än mina lår" (Tack vännen)
  • Jag: "Sov så sött!" H*n: "Sött? Nej, men tjockt och runt" (Hmm?)
  • Samtliga pankisar som inte hittats direkt/reagerat direkt när jag varit hem till dem (= Jag tror de är döda)
  • "Vi får väl se hur länge jag blir kvar här, jag kanske blir såld eftersom jag är en TV-apparat" (Inte riktigt?)
  • Alla personer som skrämt livet ur mig, ni ska vara hemma och sova efter klockan 24!!!
  • Jag: "Vad var det där för skugga/ljud?!!?!?!?!?!" (Hjärtfrekvens, 3000)
  • Samtliga harar och människor jag hållt på att köra på.
  • Skrik och gråt man hört när man öppnat dörrar.
Ja, vissa av sakerna kanske inte var så läskiga nu i efterhand, men när klockan är 2 på natten och det är bäcksvart ute så skiter man ner sig totalt.

Nu ska jag laga mat. Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar