2010/11/22

Some mumbojumbo coming up!

Whaddapp folks?
Det var ett tag sen jag skrev. Öhö. Kaanske beror på att praktiken suger musten ur en? Fast på ett positivt sätt! Jag lär mig nya saker varje dag. Till exempel förra veckan fick jag lära mig att en liten puttefnaskflaska av huggormsserum kostar 30 lax! TRETTIOTUSEN! Och i somras hade de rekord i huggormsbett. Hmm, bra för skattebetalarna. Och idag fick jag veta att lindorna de använder till bensårs-patienterna kostar 700 kronor packet! Tänk de som har bensår på båda benen och går och lägger om dem 2 gånger i veckan. De kostar samhället 145600 kronor om året. Och det är bara lindorna som kostar det! (Nu menar jag inget illa med detta, klart patienter med bensår ska ha lindor! Men jag har sett folk slösa med det med.).

Annars så händer det inte mycket om dagarna. Förra veckan höll jag på att skära av mig tummen, och dagen efter  fick jag hatthyllan i huvudet. Min lyckovecka det där. Men jag lever, och det är väl huvudsaken?
Eftersom jag rev ner hatthyllan var vi tvungen att använda de små grå för att komma på en lösning, och här är den;


Och självklart var Lindsay tvungen att vara med på ett hörn... Men ja, såhär ser hallen ut nu, istället för en hatthylla (som egentligen bara samlar skit) så har vi köpt en bänk. Katterna älskar denna såklart så de ligger på den i princip dygnet runt. Dynan är därför inte längre vit. Den är grå. 

Jahapp, nu ska jag fixa med lite grejer. Hoppas ni nöjer er med denna uppdatering, så ska jag försöka uppdatera mer ofta. Okej? 


Under tiden får ni en poser-bild av mig. Aint I a puuurdy?
Puss på er!

2 kommentarer:

  1. Älskade dotter!
    Ni har fint i hallen men ni skulle ha valt en annan färg på dynan. Visst är vårdyrket intressant, och du är som klippt och skuren för att arbeta som sjuksköterska.
    P.s du är så vacker på bilden min dotter. D.s
    Puss & kram Mor

    SvaraRadera
  2. Så snygg du är, flickebarn!!!

    SvaraRadera