2010/11/09

Fool me once - shame on you. Fool me twice - shame on me.

Som vissa av er kanske märkte igår på Facebook så skrev jag på min status att jag blivit utskälld. Och inte av en patient eller anhörig utan av sjuksköterskan surfittan herself. Hon ifrågasatte min kunskap om blodtrycksmätning inför en patient, men inte på ett trevligt vis utan hon frågade rent ut sagt "Vad håller du på med?!?!?!". Förklarade att det var sättet vi lärt oss på i skolan, men det dög inte. Jag förklarade mitt tillvägagångssätt och motiverade även tekniken på ett bra sätt. Men icke! Och till råga på allt så gjorde hon detta inför en patient! Trevligt va? Näe.
Jag tackade och tog emot och fick bita mig hårt i läppen för att inte börja gråta. Sen resten av dagen jag var med henne så hittade hon fel i precis allt jag gjorde. Sååååå. Ja, det hade varit en pissdag om det inte vore så att jag blev godkänd på tentan!

Det är tur att jag har en skitbra handledare i alla fall! Nu ska jag sova. Gnatt!

4 kommentarer:

  1. Vilken jävla pissråtta!! :s :(

    SvaraRadera
  2. Om du talar om vad hon heter så ska jag åka ner en sväng till Ljungby and I will pay her a visit!!

    SvaraRadera
  3. Det var verkligen fult av henne att göra så, snacka om nedvärderande.

    SvaraRadera
  4. The one and the only18 november 2010 kl. 20:47

    Omvårdnadsdokumentationen ska vi inte vid vårdcentral praktiken. Så vi ska fokusera oss på patientens berättelse!Haha försökte smsa dej, men d gick ju int så bra!

    SvaraRadera